Viral anmeldelse

Dette var en virkelig god forestilling som ble spilt ut av kun to skuespillere, som spilte mange roller. Det hadde fokus på hvordan i dagens samfunn, alle føler et behov for å dele og filme absolutt alt. Den handlet om to gutter på ungdomsskolen som ikke har noen spesielle interesser og derfor ofte ender opp mye på internett. De ønsker å bli sett, gå viral. Og de krosser noen etiske grenser for å få til dette, og endte opp i mye trøbbel.

Gjennom hele stykket spiller skuespillerne ut flere youtube videoer, og de var veldig dyktige til å få oss til å forstå når de var de forskjellige rollene. De brukte veldig lite kulisser og rekvisitter under stykket, men gjorde likevel hver eneste scene veldig virkelig.

Vi har sett denne forestillingen en gang før med skolen, og den skilte seg også ut da. Ofte når skolen får se forestillinger blir det mye tull osv, men denne forestillingen holdt fokuset og blikket til forsamlingen på en måte man sjeldent opplever. Den er veldig godt tilpasset folk i de fleste aldre egentlig, i og med at temaet deling på sosiale medier er relevant for alle i  dagens samfunn.

Det var også mye humor i stykket samtidig som det hadde sine mer alvorlige scener hvor man tydelig så at det de gjorde krysset en grense, da ble telefonen i bakgrunnen lysende rød. Dette er en av de beste forestillingene vi  har sett i løpet av showbox.

Skuespillerne var veldig flinke til å få kontakt med oss i publikum. De fortalte historien til oss og det hendte ofte at vi fikk blikkontakt med dem.

Skrevet av SUS-redaksjonen 2019